donderdag 29 augustus 2013

Oktober komt eraan!

In de weken na ‘De Terugkeer’ in een wedstrijd was het lijf weer licht gaan protesteren. Het lopen van een eerste echte wegwedstrijd werd nog even uitgesteld. Eerst maar eens de basis voor de aanstaande najaarsmarathon leggen. Het kilometrage werd in Nederland reeds opgeschroefd. Daarna 3,5 week op Trainingsstage in het Frans Pyreneeën plaatsje Font-Romeu. Bij terugkomst eindelijk die eerste wegwedstrijd van het jaar. De vorm komt eraan; oktober komt eraan.

Mijn kamertje in het betonnen complex
Twee keer eerder ging ik trainen in Font-Romeu. In tegenstelling tot die vorige keren startte de eerste twee weken nu alleen. Bovendien verbleef ik die twee weken niet in een appartement,  maar ‘intern’ in het Lycee. Dit is een topsportcomplex van het Frans olympisch Comité. Inderdaad, ‘Spartaans’ is het juiste word: Een piepklein jaren-60 kamertje met enkel de essentials. Hoewel de toevoeging van mijn zelf meegebrachte koffiezetapparaat veel goed maakte. Voeg daar een Wifi-connectie aan toe en ineens zijn Nederlandse Radio, het Eindhovens Dagblad, en non-stop contact met het thuisfront in place.

Bovendien was het eten perfect geregeld: 3x per dag aan te schuiven voor een Top-maaltijd. Tijdens de maaltijden zat ik veelal aan tafel met Nederlandse en Belgische triatleten. Ineens voelde de Marathonloper zich toch heel erg lui. Meestal netto slechts 3 uur trainen per dag, en dat nog verdeeld over twee trainingen ook leek toch heel erg weinig. Blijken die triatleten minimaal 6 uur per dag te trainen! Desalniettemin kwam ik ook vrij eenvoudig tot 200 kilometer per week plus 180 fietskilometers.

De vorm komt eraan
Als gezegd werd na twee weken het Spartaanse hokje ingeruild voor een ruim appartement, maar moest er wel ineens zelf gekookt worden. Voor beide valt iets te zeggen. Blijft overeind dat de trainingen goed verliepen. Amper 4 uur na thuiskomst stond ik dan eindelijk weer eens aan de start van een wegwedstrijd. Deze regionale wedstrijd in Best leverde meteen een overwinning op. De vorm komt eraan; oktober komt eraan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten